sobota, 24 czerwca 2017

ocena: książki i seriale

Witam wszystkich!:)

Tak jak wspominałam w ostatnim poście dzisiaj przyszedł czas na książki oraz seriale. Zacznijmy może od tego pierwszego.
 Nie jestem jakąś wielką fanką czytania książek, chociaż od czasu do czasu lubię usiąść i coś przeczytać. Na swojej półce nie posiadam zbyt wielu pozycji. Nie wszystkie były trafionym zakupem, bo to jest raczej niemożliwe. Posiadam jednak wszystkie trzy książki Piotra C.
Jak sam się opisuje :
 Rocznik 1976. Mieszkam na Ochocie.
Lubię słuchać historii. Owszem lubię cycki. Podobają mi się rude kobiety. Ale, szukam inspiracji nie seksu.

Zacznijmy może od pierwszej wydanej przez niego książki "Pokolenie Ikea", która została wydana 30 maja 2012 roku. Według mnie książka, o ile można tak to nazwać nie wnosi nic ciekawego do naszego życia. Posiada zwykłą, amatorską, katastrofalną fabułę. Co drugie słowo to przekleństwo. Nic więcej pisać nie trzeba, NIE POLECAM.
Pokolenie Ikea.Kobiety. wydana 23 października 2013 roku. Jest nieco ciekawsza od pierwszej części. Pełna prowokacji oraz czarnego humoru. Skłania w niektórych momentach do głębszego przemyślenia. Nie zachwyca ale warto przeczytać. Porusza się w niej tematy płytkie, ale niestety trzeba zdać sobie z tego sprawę, że takie często bywa życie. 
Ostatnią wydaną książką jest Brud. wydany 26 października 2016 roku. Opowiada o warszawskim adwokacie, który nie lubi ludzi. Jak opisuje wydawnictwo:
"
To książka o samotności. O czymś, co może jest miłością. I o strachu przed śmiercią."
Książka różni się od dwóch poprzednich. Występują wulgaryzmy, które nie są zbyt przesadzone i pasują do utworu. Relu mówi jak jest, ale nie jedynie o innych, siebie też nie oszczędza. Książkę mogę polecić!

Przejdźmy teraz seriali, o których na pewno słyszeliście, jednakże wszystkie według mnie są godne obejrzenia nie tylko dla nastolatków, a również i dla dorosłych!

RIVERDALE
"W spokojnym miasteczku Riverdale ginie nastolatek z wpływowej rodziny. Grupa przyjaciół próbuje rozwiązać zagadkę morderstwa."
Jest to serial pełen zagadek i niespodziewanych zwrotów akcji! Zagadkowa śmierć wywraca życie lokalnej społeczności do góry nogami. Mroczne sekrety mieszkańców zaczynają wychodzić na światło dzienne. 

13 powodów
"Hannah Baker popełnia samobójstwo, a jej znajomy dostaje 13 kaset magnetofonowych, na których dziewczyna nagrała powody odebrania sobie życia."
Jest to serial na którym trzeba bardzo mocno się skupić i nic po za nim nie może nas w chwili oglądania interesować. Przeszłość miesza się z teraźniejszością. Serial pokazuje w jak mocny sposób wpływa na nas otoczenie, lub chociażby najmniejszy gest z ich strony, którego nie chcielibyśmy doświadczyć.


SKAM
"Serial opowiada o trudnościach, skandalach i codziennym życiu młodzieży oraz uczniów liceum w Oslo. Co sezon fabuła skupia się na innym bohaterze."
Aktualnie skończył się czwarty, a zarazem ostatni sezon tego serialu. Pokazuje on jak najbardziej zbliżone do reali życie norweskich nastolatków. Bycie muzułmanką, homoseksualistą i inne różne ciężkie czasem do zrozumienia słowa przez społeczność.

Serdecznie zapraszam na swojego instagrama, gdzie pragnę prowadzić instablog'a. |LINK|

40 komentarzy:

  1. Nie czytałam tych książek, ale raczej po nie nie sięgnę po Twojej recenzji :) no, może po "Brud"!

    OdpowiedzUsuń
  2. o serialu SKAM slyszalam wiele opini :D sama jeszcze nie ogladałam ale byc moze zaczne :D

    nikolaa123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dwa podane seriale oglądałam, książki nie czytałam i nie przeczytam. Za SKAM się będę teraz zabierać ;)
    Pozdrawiam, Weronika
    OFFICIAL blog of Weronika

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio według mnie coraz więcej pojawia się postów na temat serialu 13 powodów, którego de facto nie oglądałam. Książek również nie czytałam, jednak jak tylko obronię studia, to się za nie zabiorę, bo już jakiś czas mam to w planach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pokolenie Ikea, Brud- czytałam fragmenty i po Twojej recenzji w 100% pewna jestem decyzji o zakupie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oo Pokolonie Ikea kobiety to coś dla nas :D Lubimy czarny humor. Super recenzujesz ;) Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam SKAM i przymierzam się do oglądnięcia 13 powodów :D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm, szkoda że tak krótko opisane te książki i wiesz co? Mimo, że tak je negujesz to chyba przeczytam tę pierwszą, najbardziej skrytykowaną, wulgaryzmy muszą mieć jakieś znaczenie inaczej pewnie nie wydaliby takiej książki.. A seriali nie oglądam, uważam, że w większości to strata czasu :)
    ZAPRASZAM:
    BLOG: http://roksanakalinowska.blogspot.com
    INSTAGRAM: @kalinowskaar

    OdpowiedzUsuń
  9. W dzisiejszych czasach filmy czy książki dla młodzieży i dzieci, doprowadzają mnie do starchu o moje dzieci właśnie jeden skończył 6 klasę a drugi w trakcie gimnazjum. Jak patrzę na te bajki, filmy to sie boję. Wszystko smutne, pełne nienawiści, zawiści. Żarty ze słabszego to podstawa życia młodzieży. Jak ta mlodzież ma odróżnić dobro od zła. Nie widzieć wszystkiego przez czarne okulary. Choć ostatni serial wydaje się warty obejrzenia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam o serialu Riverdale i przyznam, że bardzo zachęca do obejrzenia. Szkoda, że tak krótko opisane. :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja polecam Pokolenie Ikea, co kto lubi. To nie jest książka przeznaczona dla dzieci, tylko dla dorosłych czytelników. Nie wiem po co nastolatki po nią sięgają. To jest seria przeznaczona dla starszych czytelników. Oczywiście jeszcze trzeba mieć trochę oleju w głowie i rozumieć sarkazm i czarny humor. Najwidoczniej nie zrozumiałaś idei książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko jest możliwe. Nie wszyscy książkę będą lubić, to normalne.

      Usuń
  12. Ciekawe propozycje :)
    Uwielbiam seriale, w wakacje mam zamiar obejrzeć "13 powodów".
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę przyznać, że okładki są bardzo interesujące, ale nie lubię czytać czegoś co zawiera wulgaryzmy, więc nie sięgnę po te książki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Twoja recencje mnie zaintrygowały. Dzięki Tobie poznałam nowego autora , któtego chętnie przeczytam! Pozdrawiam i zapraszam do mnie - http://vulnerati.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  15. Osobiście lubię czytać online Piotra C. Intryguje mnie sposób w jaki opowiada swoje historie i wyciąga brutalną prawdę z realnej codzienności, w której się obraca. Mało tego nie ubarwia ( tak myślę), bo każdy z nas ma coś brudnego na sumieniu.

    O Skam słyszałam, ale nie oglądałam. W sumie żadnego z powyższych seriali nie widziałam, ale ostatni może obejrzę. Jestem na etapie 3 sezonu gry o tron oraz American Gods. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak samo nie polecam reklamowanej książki "Słoiki " - płytka i bez sensu .

    OdpowiedzUsuń
  17. Za książkami niezbyt przepadam, chociaż ta ostatnia mnie zaintrygowała i może się na nią skuszę. Tak samo jak ty polecam serial 13 powodów dlaczego, według mnie serial bardzo dobry, chociaż zakończenie wypadło słabo i mam nadzieję, że w 2 sezonie się wszystko wyjaśni

    OdpowiedzUsuń
  18. nie kojarzę nic z Twoich propozycji, ale wyglądają interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Książek nie kojarzę, ale te seriale są niezłe!

    http://live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Książki kojarzę tylko przez to że moja siostra je czytała - pokolenie ikea.
    13 reason why... chyba mało kto nie oglądał :) - polecam

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com obserwuje

    OdpowiedzUsuń
  21. żadnej z tych książek nie czytałam jednak słyszałam że śwetne!
    Oglądałam te seriale teraz czekam na 2 sezon riverdale i 13rw
    szkoda że skończyło się skam :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Kurde pokolenie Ikea już dawno miałam przeczytać, ale ciągle brakuje mi czasu :( a o reszcie nigdy nie słyszałam :)
    Zapraszam do mnie: http://madeleinestyles.blogspot.com/2017/06/street-style.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  23. Słyszałam o tych książkach, ale nie miałam jeszcze okazji pzeczytac :)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!
    spiked-soul.blogspot.com

    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie znam tego pisarza, dziwne, że nie podaje nazwiska na okładce, jest jeszcze młody, może z czasem się wyrobi ;) O żadnym z tych seriali niestety nie słyszałam, bo nie mam TV. Pzdraeiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skam - serial wypuszczany tylko internetowo
      Resztę w Polsce też ogląda się w internecie!:)

      Usuń
  25. Do Skam i 13 reason why nie mogę się za żadne skarby przekonać. To pierwsze zbyt mało dopracowane, a drugie zbyt sflaczałe według mnie.
    Za to Riverdale to moja jedna z największych miłości!
    http://pannakuchcewicz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie czytałam żadnej z książek, choć od jakiegoś czasu na nie polowałam, ale widzę, że jeszcze trochę potrwa zanim po nie sięgnę :) z Twojego opisu wynika, że to raczej nie mój typ.
    Obserwuję i zapraszam do siebie! http://coscudownego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Długo zastanawiałam się nad książkami Piotra C., po twojej recenzji waham się trochę mniej. Może kiedyś zdecyduję się to przeczytać, ale jeszcze z tym poczekam. A jeśli chodzi o seriale, to żadnego z nich nie widziałam, bo ciągle o nich słyszę. Przez to, że prawie wszyscy o tym gadają, wyrobiło sobie u mnie status "komery". Mimo wszystko "13 powodów" mam zamiar obejrzeć, ale jak szał ucichnie ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie : opinieokularnicy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Zastanawiałam się, czy nie kupić tych książek, ale po takiej recenzji musze się nad tym lepiej zastanowić :) A z seriali żadnego nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie czytałam żadnej z książek, ani nie oglądałam seriali które wymieniłaś. Zaciekawiło mnie Skam, może obejrzę. :)

    ♡ CUTE HORROR-KLIK ♡

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobra książka i dobry blog autora :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie znam autora tych książek. Mam w planach zacząć oglądać Riverdale. Obejrzałam caluskienki SKAM. Najlepszy serial jaki oglądałam. Tak mi się płakać chce, że już się skończył. 13 powodów obejrzałam również. Też bardzo super serial. Pokazuje jak mocno bolą słowa i czyny drugiego człowieka. Czekam na 2 sezon :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Niestety nic nie kojarzę :( Ale może pora nadrobić zaległości? ;) <3

    OdpowiedzUsuń
  33. Żadnej książki z wymienionych nie przeczytałam. Jeśli chodzi o seriale to SKAM obejrzałam cały, a 13 powodów jestem w trakcie oglądania.

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie znam tych książk ani seriali ale bardzo fajny blog

    OdpowiedzUsuń
  35. Interesująca ocena seriali. Na pewno obejrzę któryś z nich.

    OdpowiedzUsuń